Често срещани грешки, допускани от дизайнерите на печатни материали

7777982086_2cf9c19bd8_z

Заради силния акцент върху цифровите носители много графични дизайнери пренебрегват някои пропуски в уменията и начина си на работа и знанията си при подготовка на дизайн за печатни материали. В резултат на това на специалистите по предпечат им се налага да поправят все повече елементарни грешки и недоглеждания в файловете, подготвени от дизайнери, които получават. Въпреки че повеето графични дизайнери работят добре с програми като Adobe Illustrator и InDesign, прости производствени техники като правилната употреба на CMYK цветове им убягват.

Във всеки от описаните случаи, най-разумно е да попитате в печатницата какви са техните специфични изисквания. Все пак, можете да откриете важни общи насоки.

Тук можете да прочетете за някои от най-често срещаните грешки и пропуски, допускани от дизайнерите при подготовка на файлове за печат:

Пиксели на инч/разделителна способност

Разбирането на разделителната способност на растерните изображения в пиксели на инч (PPI) определено затруднява много дизайнери. Всъщност, нещата не са съвсем прости. В общия случай за офсетов или дигитален печат на рекламни материали е препоръчително да използвате резолюция от 300PPI при 100% увеличение на изображението. Можете да постигнете приемливи резултати и с изображения с малко по-ниска разделителна способност, но не се увличайте. Разумната долна граница, при която няма да има видими дефекти е около 200PPI.

Научете основните неща за разделителната способност на растерните изображения тук.

Лимит на намастиляването

Общото намастиляване (Total ink coverage)
Приетият стандарт при висококачествен офсетов или дигитален печат върху промазана хартия е 270% максимално намастиляване. Можете да прочетет как да намалите общото намастиляване в тази статия.

Конвертиране на шрифтовете в криви

Дали да конвертирате текстовете в криви, или не е щекотлив въпрос. Процесът има добри и лоши страни. Можем да обобщим нещата по следния начин – ако работите в Illustrator, Corel Draw или друг софтуер за векторна графика, (обикновено едностранични изделия като листовки, дипляни, плакати), винаги конвертирайте текстовете в криви. Ако използвате Indesign (за книги, каталози и други многостранични продукти) или друг софтуер за оформление, вижте този текст.

Наддаване

Наддаването може да ви изглежда тривиално, а обрязването за вас да е просто религиозен ритуал, но в действителност това са два жизненоважни етапа от производствения процес на печатните материали. Прочетет повече за смисъла от наддаването и как да го направите в този текст.

Печатът не е мъртъв

Много от тези техники може да ви изглеждат маловажни на фона на цялата риторика за смъртта на печата и за това колко сме обвързани в дигиталните платформи. Но печатният дизайн далеч не е мъртъв. Той е жив, но не само това, той е по-близо до клеинта от когато и да е досега. Развитието на нови компании, нарастващото продуктово разнообразие и динамиката на пазара водят до създаване на търсене за добър печатен дизайн. А той изисква познаване на процесите, спазване на добрите практики и изпълнител на който можете да се доверите.
Като Булгед.

Линковете към printguide.info са предоставени с любезното съгласие на printguide.info
С пожелание за много успехи,
Мартин

Още полезно образователно съдържание за печата:

Как да използваме шрифта в дизайна на визитки, за да се четат лесно

12 често срещани грешки и прояви на небрежност при работа с Photoshop – част 2

12 често срещани грешки и прояви на небрежност при работа с Photoshop – част 1

 

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: