Пет супер лесни съвета за листовки с максимален ефект

print_flyer_printingЛистовките (или флаери), могат да бъдат изключително въздействащ печатен материал, когато ги използвате правилно, но за съжаление много от образците, които виждаме са с катастрофален дизайн. За съжаление много компании, които решават да инвестират в листовки като част от маркетинговата си тактика, получават листовки с толкова неподходящ дизайн, че не може да става и дума за възвръщане на инвестицията и със сигурност не сигуряват желаното въздействие върху потенциалните клиенти или потребители.

Това е голям проблем, защото, въпреки, че листовките не са скъпи, разпространението им може да бъде доста проблемно. Затова се налага да сте сигурни, че дизайна на флаерите ви ще работи максимално добре, преди да инвестирате в печат и разпространение.

Но как точно да направите това? Как да направите дизайн на флаер, който да има нужното въздействие върху целевата ви група?

Разбира се, няма как да гарантирате позитивния резултата от всяка листовка, но има няколко стъпки, към които е добре да се придържате по време на процеса по дизайн, които ще ви помогнат да дадете на печатния си материал максимални шансове за успех.
Ето няколко съвета, с които да започнете:

Използвайте изображения, за да привлечете вниманието на хората

female-closeup-face-party-flyerИзползването на висококачествени изображения е сред най-старите чалъми, когато става дума за листовка, която да грабне вниманието на хората.

Защо? Причините са повече от една:

Първо, изображенията често са снимки на реалния свят и/или в тях са включени човешки лица. Има голям брой психологически проучвания, които показват, че хората имат естествена тенденция да се интересуват от човешки лица и изображения на реални ситуации, използвани в маркетинга. Забелязвате ли как флаерът привлича погледа ви? Вероятно е лицето на жената, не съм ли прав?

Изображения от този тип изграждат връзка между потребителя и компанията.

Второ, изображенията обикновено съдържат много цветове и цветовете също имат свойството да привличат вниманието и да се забелязват от далеч.

Неслучайно използвам термина „изображения“. Далеч не е задължително те да са снимки, а може да имат и по-абстрактен характер.

flyer-design-3

Примерът по-горе залага на илюстрация, базирана на абстрактни форми, но има аналогичен ефект за привличане на вниманието на реална фотография. Разбира се, възможно е и съчетаването на двата подхода чрез комбиниране на снимки и рисунки. Същината на процеса е, че листовката трябва да съдържа елемент, който привлича погледа и респективно грабва вниманието на хората, за да ги накара да вземат листовката и да прочетата какво в действителност им предлага тя.

Бъдете креативни, не се ограничавайте със стандартната правоъгълна форма

Cut-Out-Shaped-FlyersКогато повечето хора се заемат с дизайн на листовка, процесът обикновено започва с отваряне на Photoshop или Illustrator и започват работа в правоъгълния документ. В това няма нищо лошо, защото можете да направите ефектна и лесна за производство листовка с правоъгълна форма. От друга страна, формата е още един начин да привлечете вниманието и няма защо да се ограничавате.51mKAW+UW9L._SX425_

Няма причина да не се освободите от предразсъдъците и да не създадете напълно различна форма за листовката си. Има големи шансове тя да прави по-голямо впечатление от традиционните правоъгълни флаери. Възможностите в тази насока са безкрайни – можете да заложите на прости геометрични форми като кръгове, триъгълници и други, както и на комплексни форми с екзотично сгъване. В Булгед можем да ги произведем чрез щанцоване или плотерно рязане.

Използвайте ярки цветове

Звучи елементарно, но често хората го пренебрегват – използвайте ярки цветове, които привличат погледа. Цялата идея на листовката е да привлече вниманието на хората и да ги накара да поискат да научат повече. Затова, обикновено си сThe whole point of a flyer is to grab a person’s attention and lead him/her to investigate/read further. Therefore, it usually pays to make use of bright colours to do so.

However, you don’t want to go ahead and use any bright colours, and you certainly don’t want to uтрува да заложите на ярки цветове. Използвайте ярки цветове, които подхождат на марката, за която работите и това със сигурност ще засили въздействието на рекламния материал.

Вижте eдин сполучлив пример:

Dance-Festival-FlyerСигналните цветове като жълто и червено въздействат и привличат погледа, а останалите цветове са подбрани така, че да контрастират и да поставят акцент върху елементите на дизайна.

Не се опитвайте да включите твърде много информация

Вероятно смъртният грях на дизайна на листовки е да натъпчете в нея твърде много информаця. Избягвайте това на всяка цена, защото, ако го сторите, със сигурност не само ще отблъснете потребителя и ще го объркате, но и ще отвлечете вниманието му от наистина важната информация на печатния материал.

Вижте този пример:

82Зрителят моментално е претоварен с излишна информация. Виждате информация, която ви посреща на събитието, за това какво можете да правите там, датата и времето, както и твърде много незначителна информация. Този флаер можеше да е много по-ефективен, ако съдържаше само половината от тази информация.

Примерно мястото на провеждане, името на събитието, времето и датата щяха да са предостатъчни. Ако някой иска да знае повече, достатъчно е да напишете „За повече информация, вижте сайта ни.“

Ето и един пример, който използва точно този подход:c368fe4ca69615b856332d61ef4416dc

Той съдържа само жизненоважната информация, която трябва да знаете, за да отидете на събитието. Минималистично и ефективно.

Като стана дума:

Заложете на минимализъм, не претрупвайте флаерите

minimalist-f

Моите впечатления са, че най-добрите и въздействащи рекламни материали са минималистични, изчистени и ясно структурирани. Този подход се отнася както за информацията, включена в тях, така и за оформлението. Например, повечето флаери с добър дизайн, чесъо използват само няколко  цвята (обикновено не повече от три), няколко шрифта (често само един) и не повече от две висококачествени изображения.

В заключение

Да направите сполучлив дизайн на листовка не е непременно ядрена физика. Просто трябва да се съобразите с няколко базови принципа, които можете да видите тук и ще сте на прав път. Разбира се, те няма да заместят креативността, идеите и възприятието на дизайна, но могат поне да ви водят през стъпките в процеса и да го улеснят, независимо дали сте професионален дизайнер, или не.

А ние можем да ги отпечатаме.

С пожелание за успешна седмица,

Мартин

Вижте още:

Три аспекта, в които печатните маркетингови материали са по-добри от дигиталните
Листовки и дипляни с дизайн, който хваща окото
Дигитален печат срещу офсет: как да изберем

Публикувано в Предпечат. Leave a Comment »

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: