Книга показва какво е да си графичен дизайнер

Книга с мнения на дизайнери - 06Лондонското издателство GraphicDesign& миналата година проведе обширно изследване, с което призова графичните дизайнери да споделят възгледите си върху това да бъдеш графичен дизайнер днес. Резултатът е над 2000 уникални отговора, които са събрани и издадени в книгата Graphic Designers Surveyed, която покрива безброй теми, включително проекти на дизайнерите, часовете дневно, които работят, доходите им, любимите им и удовлетворението, което им носи работата.

Надникнете в книгата тук и научете повече за нея тук.

Според социологът Nikandre Kopcke:

„Кошмарно да правиш проучвания сред дизайнери.“

Тя със сигурност знае, защото е помогнала за формулирането на въпросите и обобщаване на резултатите на задълбочената анкета, проведена сред над 2000 британски и американски дизайнери. Според Kopcke, дизайнерите „често пренебрегват инструкциите и дават отговори, които най-добре могат да бъдат описани като креативни.“

Резултатите от тази „кошмарна“ анкета могат да се намерят в малката книжка, публикувана от GraphicDesign&, наречена Graphic Designers Surveyed. Книгата е под редакцията на Lucienne Roberts и Rebecca Wright, два от най-острите умове в графичния дизайн във Великобритания и основатели на издателската къща GraphicDesign&. Roberts е дизайнер със силна ориентация на работата ѝ към социални проблеми, а Wright е посветен на обучението. Заедно те са създали издателството, за предложат „интелигентни, истински книги, които изследват връзката на графичния дизайн с всичко останало и стойността, която носи той.“ В предговора на Graphic Designers Surveyed, Roberts и Wright заявяват каква е целта на анкетата:

„… искаме да знаем какви са хората зад работата – кои сме ние и с какво се занимаваме.“

На базата на уменията на Kopcke те създали въпросник, моделиран на базата на техники от социалните науки, които включват въпроси за възраст, пол, етническа принадлежност, доходи, умения и опит в графичния дизайн.

Резултатът е запленяващо четиво, въпреки че акумулираната информация поражда толкова въпроси, колкото отговори дава. Най-натрапващият се въпрос е как са били подбрани дизайнерите, включени в проучването? „Респондентите се избраха сами,“ казват редакторите. Въпросникът е циркулирал активно в началото на 2015 и е включен в британски и американски сайтове, ориентирани към дизайн. Били са изпратени имейли и на агенции и независими професионалисти, информация за анкетата е разпространена и чрез Twitter.

Относително малкият брой участници в анкетата неизбежно навежда на въпроса за представителността на извадката. Общо 1988 графични дизайнера са попълнили анкетата (68% във Великобритания, 32% в САЩ). Това не е малко, но на фона на общия брой дизайнери, работещи в САЩ (197 540 през 2014), само 0.3% от общия им брой са представени.

Заради вниманието, с което са подбрани въпросите,
резултатът притежава изчерпателност, с която е трудно да се спори.

Най-интересният аспект на анкетата е сравнението между британските и американските дизайнери. В обобщение на статистиката, Kopcke пише: „… дизайнерите във Великобритания чувстват по-малко удовлетворение от работата си в сравнение с тези в САЩ. Финансовата сигурност е по-голям проблем за британските, особено за тези с най-ниски доходи (въпреки че и в двете групи жените са по-доволни от мъжете).“

Британските участници споделят по-високи академични постижения от тези в САЩ. В групата под 4 години, доходите в Кралството са по-ниски от тези в САЩ. Американските дизайнери работят повече часове.

Дизайнерите (Великобритания 81%; САЩ 71%) намират,
че работят повече часове от тези, за които им се плаща.

Много от другите категории – вариращи от пол до образование, от клиенти до пари – разкриват забележителни сходства за двете държави. Дори в политически аспект, либералните схващания доминират и в двата случая. Във Великобритания, 82% подкрепят Лейбъристите, Либерално-демократичната и Зелената партия. В САЩ 81% гласуват за Демократичната и Зелената партия.

Най-доброто и най-лошото

Секция, наречена Най-доброто/Най-лошото, съдържа списък с цитати, подбрани от въпросника. Това е поредното потвърждение на приликите между двете страни. Всеки, който е запознат с графичните дизайнери, ще разпознае възгледите, изказани тук – най-вече клиенти, на които не им пука и безотговорни ръководни карди са най-често посочваните лоши страни. Водещо сред добрите е удовлетворението от творческата работа.

С пожелание за успешна седмица,
Мартин

Вижте още:
Безплатно: хиляди изображения от обществената библиотека на Ню Йорк
Книга с красив дизайн, посветена на традиционните японски сладки уагаши
Най-добрите корици на книги за 2015, подбрани от New York Times

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: