Шокиращо сексистки ретро печатни реклами на алкохол

01Тук сме публикували доста печатни реклами, базирани на презумцията, че сексът продава. И най-добрите от тях разчитат на оригинално, но безобидно чувство за хумор и палави асоциации. Днешната галерия съдържа далеч по-неприятни и социално неприемливи конотации, характерни за недалечното минало.

Всеки, който е гледал достатъчно Mad Men, знае, е американската рекламна индустрия има някой и друг скелет в гардероба си. Докато ние романтизираме изкуството да създадеш запомняща се и остроумна реклама, е лесно да пропуснем ролята на рекламата в подсилване и дори поощряване на някои от предразсъдъците на обществото и до известна степен, на социалното неравенство.

Днешната галерия печатни реклами събира образци, чиято цел е да продават бира и твърд алкохол с цената на представянето на жените като обекти, а на моменти и чрез откровеното им унижаване. Тези реклами утвърждават определени роли на жените, някои от тях са откровено гадни, но по нахакания начин, който е характерен за периода. До голяма степен стила им напомня за тази колекция печатни реклами. Вземете например съпругата и домакиня в рекламата на Schlitz – тя е изгорила вечерята, която прави за съпруга си и плаче заради некомпетентността си. „Не се притеснявай, скъпа, не си изгорила бирата,“ гласи текстът, създаден от копирайтъра. Не знам за вас, но в комбинация с покровителствения език на тялото на мъжа, следващата сцена, която си представям е свързана с тигана, добил кривата на темето му.

Разбира се, сексът е в основата на много реклами, но тези стари реклами се опитват да продават на базата на нещо далеч по-зловещо от малко фантазии. Те промотират подчинение и господство, нагласа, която е предназначена директно за да поглади мъжкото его.

Това което е специфично притеснително във връзка със сексистките реклами на алкохол е, че те не са останали в миналото. Сексизмът е вплетен в самото естество на модерните медии и тези изображения, послания и идеи продължават да съществуват на алкохолния пазар. Рекламните агенции обещават, че с малко кураж и по-малко задръжки, всичко е възможно.

С пожелание за по-малко предразсъдъци,

Мартин

Ето и няколко реклами, които НЕ са базирани на средновековни възприятия и предразсъдъци, и все пак са оригинални и остроумни:

Печатна реклама: Boca Maldita

Реклама: алкохол

Absolut-ни реклами

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: